Sider

torsdag 26. februar 2009

Snart påske

Jeg bare måtte ut å ta et bilde i dette været!
Sol, snø og takrenner som drypper- det er fantastisk!! Ut med kamera og stativ. Noen trebiter som er rester fra litt husbygging, en pappspiker og vips så hade vi påskemotivet klart.
Om jeg skulle velge kirkesamfunn måtte det blitt Påskevenn!
Korset betyr enormt mye for meg! Korset og påsken hører liksom sammen. Så altså jeg vil melde meg inn blandt påskevennene! Om de ikke fantes- så finnes de nå:)
Jesus kom til menneskene, bodde her nede og fikk oppleve å leve som et menneske- litt av en Gud? Jesus er et fantasitsk forbilde for meg. Klarer nok ikke helt leve opp til det, men det kan jo være bra å ha gode forbilder uansett. Det han gjorde for meg og oss alle på korset i en påske for ca 2000 år siden var en unik kjærlighetshandling. Han ville redde meg- og deg fra en evig fortapelse borte fra Gud. Han valgte korsets vei- for meg! Noen ville kanskje gitt livet sitt for noen som var gode og snille og kun gjorde godt mot en, men i Jesus sitt tilfelle så var det motsatt. Mens vi mennesker ennå både syndet og hatet Gud og medmenneskene, så valgte han å dø på et kors, i vårt sted. Jeg ble litt påskete her nå, men som Påskevenn er det igrunnen bare min plikt :)

Ingen kommentarer:

SOMMER og WEBINARPAUSE!

Kommer tilbake med nye GRATISWEBINAR etter ferien! Denne våren ble vi alle digitaliserte og alle reiser, møtebesøk og møte med lederskap ru...